شرکت پُرآب به‌عنوان مجری و کارگزار بانک و بازار سهم‌آب در کشور، پس از بررسی وضعیت منابع آب زیرزمینی در استان سمنان و برگزاری جلسات هم‌اندیشی متعدد با کارشناسان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان، طرح الگوی دشت متعادل پایدار را در قالب تفاهم‌نامهٔ بانک و بازار سهم‌آب دشت سمنان عملیاتی نمود. به همین منظور دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم‌آب در استان سمنان در ششم شهریور ۱۴۰۲ مصادف با هفتهٔ دولت افتتاح گردید.

آیین آغاز به‌کار دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم‌آب استان سمنان

در مراسم آغاز به‌کار دفتر کارگزاری، سرکار خانم کارگرنجفی معاون محترم تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، جناب آقای گلرو نمایندهٔ محترم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر صادقی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان، جناب آقای مهندس عسکری مدیرعامل محترم شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و سایر مدیران صنعت آب و برق و دستگاه‌های اداری و اجرایی استان مهمان این مراسم بودند.

آیین آغاز به‌کار دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم‌آب استان سمنان

در ابتدای مراسم، سرکار خانم کارگر نجفی با حمایت از این طرح در استان سمنان، تصریح کردند که وزارت نیرو از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزهٔ آب استقبال و حمایت می‌کند و با توجه به کمبود منابع آب در استان سمنان، راه‌اندازی این دفتر را گامی مثبت در راستای افزایش راندمان آبی و افزایش بهره‌وری دانستند.

در ادامه این مراسم، آقای دکتر صادقی معاون استاندار سمنان اذعان داشتند که این طرح، اقدامی جسورانه در زمینهٔ افزایش بهره‌وری مصرف آب در کشور است که استان سمنان در بین استان‌های پیشرو برای اجرای این طرح قرار دارد. در ادامه، اجرای صحیح و کامل بانک و بازار سهم‌آب را خاطرنشان کردند.

جناب آقای مهندس عسکری نیز افزودند: تلاش ما در این طرح این است که با مشارکت کشاورزان در افزایش بهره‌وری مصرف آب به اصلاح وضعیت منابع آب زیرزمینی استان کمک کنیم.
همچنین آقای دکتر گلرو اشاره کردند که با توجه به کمبود منابع آب در استان سمنان برای اهداف توسعه‌ای، از این طرح حمایت خواهد شد.

جناب آقای مهندس جعفری، مدیرعامل محترم شرکت پُرآب نیز در پایان ذکر کردند که در این طرح، کشاورزانی با بهره‌وری بالا در مصرف آب، می‌توانند با دراختیار قراردادن سهم‌آب مازاد خود به دیگر بخش‌های نیازمند آب، به توسعهٔ زنجیرهٔ ارزش کشاورزی کمک کنند و نیاز آبی سایر بخش‌ها را نیز پوشش دهند.

 

در رسانه‌ها:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *